- AKSELIT
- AMC-OSAA, MUUT KUIN JEEP
- BUICK -57 -OSAT
- DODGE/CHRYSLER-OSAT
- GM-OSAT
- FJDC-KERHOTUOTTEET
- HIHNAT, KIILAURA
- HIHNAT, SERPENTIINI/MONIURA
- ILMASTOINTI JA LÄMMITYS
- JAKOLAATIKON OSAT
- JAKOLAATIKON OSAT: DANA 18/20/300
- JAKOLAATIKON OSAT: QUADRA-TRAC
- JAKOLAATIKOT
- JARRUOSAT
- JEEP PATRIOT/COMPASS -OSAT
- JOUSITUS
- JÄÄHDYTYS
- KALLISTUKSEN VAIMENNUS
- KEMIKAALIT JA ERIKOISTUOTTEET
- KORI
- KORJAUSOPPAAT
- KUMITYYNYT (MOOT JA VAIHT)
- KYTKIN
- KÄYTETYT OSAT
- LASINPYYHKIJÄT
- LUKKOSYLINTERIT JA AVAIMET
- MOOTTORIN OSAT
- MUUT TUOTTEET
- NOS-JEEP JA -AMC -OSAT
- OHJAUS
- PAKOPUTKET JA -SARJAT
- POISTO-OSAT
- POLTTOAINE
- RARE-PARTS
- STARTIT JA LATURIT
- SUODATTIMET
- SÄHKÖOSAT
- TYÖKALUT
- VAIHTEISTON OSAT
- VALAISIMET
- VALAISIMET: POLTTIMOT
- VANTEET, STUDIT JA MUTTERIT
- VESIPUMPUT
- VETOKOUKUT JA TARVIKKEET
- VINSSIT JA TARVIKKEET
- ÖLJYT (VAIHTEISTO, PERÄ, JAKOLAA
Ilmajousitus (WK2/WH2 2011-->) - Autohuolto Jamant Oy
Käytössä ainakin Overland malleissa vakiona, todennäköisesti optiona saanut muihin malleihin.
Huolto pitäisi tehdä vähintään kerran vuoteen, testerillä tyhjennetään järjestelmä, lisätään kosteudenpoistoaine ja täytetään järjestelmä typellä.
Järjestelmästä typpi poistuu pikku hiljaa ja korvautuu ihan normaalilla ulkoilmalla ja ongelmaksi muodostuu ilmankosteus, joka pakkasella jäätää solenoidit ja pahimmillaan jäätää kompressorin painetunnistimen, jolloin kompressori jää käyntiin ja loppujen lopuksi kompressori leikkaa kiinni. Kompressori on kallis, kerran vuoteen tehtävä tyhjennys ja oikeilla aineilla tehty täyttö vähentää tai poistaa jäätämisongelmaa.
Järjestelmä tyhjennetään hallitusti testerillä ja lisätään kosteudenpoistoaine (noin 5 ml, ei desitolkulla, on tullut vastaan autoja joissa kompura on leikannut kiinni, koska kosteudenpoistoainetta ollut putket ja kompressori täynnä, kosteudenpoistoaine kuivattaa, se on sen tehtävä ja jos sitä on liikaa, kompressori leikkaa kiinni). Sen lisäyksen jälkeen säiliö täytetään typellä, noin 13 bar, tarkka määrä selviää vain testerillä, jolla tarkistetaan että ilmamassa on oikea. Jos on liikaa, huono juttu, jos on liian vähän, taas huono juttu. Kun ilmamassa on OK, ajetaan pussit täyteen ja tarkistetaan ilmamassa, jos edelleen OK, joko edetään laskien auto perustilaan ja poistetaan mahdolliset muistissa olevat vikakoodit, aktiiviset vikakoodit eivät poistu tai tulevat heti takaisin ja sitten pitää selvittää, mistä ne johtuvat, ja järjestelmän pitäisi toimia. Voidaan myös tehdä vuototarkastus, joko niin että pussit täyteen ja mitataan lattiasta lokasuojan reunaan välimitta ja jätetään siihen kolmeksi tunniksi, kolmen tunnin kuluttua tarkistetaan mitta, jos on sama, ei vuoda, jos joku nurkka laskeutunut, vuotaa. Ja jos haluaa, voi saman tehdä ulkona kylmässä, jos edelleen pysyy ylhäällä, ei vuoda. Mutta kannattaa kolmen tunnin kuluttua tarkistaa myös se säiliön ilmamassa testerillä, on ollut tapauksia, jossa kompuran takaiskuventtiili vuotaa juuri sen verran että menee kolmessa tunnissa säiliö tyhjäksi, vaikka pysyy pussit täytenä... Lisää tekstiä tulee, kun inspiraatio iskee, lisätietoja edelleen puhelimessa...
-
AKSELIT
- AKSELI, WKII, ETU/TAKA
- AKSELI: AMC20 TAKA
- AKSELI: CHRYSLER 8-1/4' TAKA
- AKSELI: DANA 25 & 27 ETU
- AKSELI: DANA 30 ETU
- AKSELI: DANA 30IFS ETU
- AKSELI: DANA 35 TAKA
- AKSELI: DANA 44 ETU
- AKSELI: DANA 44 TAKA
- AKSELI: DODGE, ETU/TAKA, KARDAANIT (TÄYDELLISET JA OSAT)
- AKSELI: JEEP KARDAANIT, TÄYDELLISET
- AKSELI: MUUT (KARDAANIEN OSAT YM)
- AMC-OSAA, MUUT KUIN JEEP
- BUICK -57 -OSAT
- DODGE/CHRYSLER-OSAT
- GM-OSAT
- FJDC-KERHOTUOTTEET
- HIHNAT, KIILAURA
- HIHNAT, SERPENTIINI/MONIURA
- ILMASTOINTI JA LÄMMITYS
- JAKOLAATIKON OSAT
- JAKOLAATIKON OSAT: DANA 18/20/300
- JAKOLAATIKON OSAT: QUADRA-TRAC
- JAKOLAATIKOT
- JARRUOSAT
- JEEP PATRIOT/COMPASS -OSAT
- JOUSITUS
- JÄÄHDYTYS
- KALLISTUKSEN VAIMENNUS
- KEMIKAALIT JA ERIKOISTUOTTEET
-
KORI
- KORI
- KORI: FSJ (WAGONEER 62-83, CHEROKEE 74-83, J-10/20, GRAND WAGONEER 84-91)
- KORI: JK (WRANGLER 2007-18 )
- KORI: KJ (CHEROKEE/LIBERTY 02-07)
- KORI: TJ (WRANGLER 97-06)
- KORI: WJ (GRAND CHEROKEE 99-04)
- KORI: WK/XK (GRAND CHEROKEE 05-10/COMMANDER 06-10)
- KORI: XJ/MJ (CHEROKEE 84-01, COMANCHE 86-93)
- KORI: YJ/CJ (WRANGLER 87-95, CJ ALL)
- KORI: ZJ (GRAND CHEROKEE 93-98)
- KORI: WKII (GRAND CHEROKEE 2011->)
- KORJAUSOPPAAT
- KUMITYYNYT (MOOT JA VAIHT)
- KYTKIN
- KÄYTETYT OSAT
- LASINPYYHKIJÄT
- LUKKOSYLINTERIT JA AVAIMET
-
MOOTTORIN OSAT
- MOOTTORIN OSAT
- MOOTTORIN OSAT: 2.1TD (RENAULT)
- MOOTTORIN OSAT: 2.4L4 DOHC
- MOOTTORIN OSAT: 2.5CRD + 2.8CRD (VM) DOHC-MOOTTORIT
- MOOTTORIN OSAT: 2.5L4
- MOOTTORIN OSAT: 2.5TD + 3.1TD (VM) TYÖNTÖTANKOMOOTTORIT
- MOOTTORIN OSAT: 3.0CRD (MB) 05-10
- MOOTTORIN OSAT: 3.0CRD (VM) 11->
- MOOTTORIN OSAT: 2.7CRD (MB)
- MOOTTORIN OSAT: 3.7V6
- MOOTTORIN OSAT: AMC V8
- MOOTTORIN OSAT: L-HEAD/F-HEAD L4
- MOOTTORIN OSAT: L6 (196/199/232/258/4.0)
- MOOTTORIN OSAT: MOPAR V8 (318/360/4.7)
- MOOTTORIN OSAT: VM-TYÖKONEET
- MUUT TUOTTEET
- NOS-JEEP JA -AMC -OSAT
- OHJAUS
- PAKOPUTKET JA -SARJAT
- POISTO-OSAT
- POLTTOAINE
- RARE-PARTS
- STARTIT JA LATURIT
- SUODATTIMET
-
SÄHKÖOSAT
- SÄHKÖOSAT
- SÄHKÖOSAT: ASENNONTUNNISTIMET
- SÄHKÖOSAT: HAPPITUNNISTIMET
- SÄHKÖOSAT: IAC-VENTTIILIT
- SÄHKÖOSAT: JARRUVALOKATKAISIJAT
- SÄHKÖOSAT: LÄMPÖANTURIT
- SÄHKÖOSAT: MAP-ANTURIT
- SÄHKÖOSAT: NOPEUSTUNNISTIMET
- SÄHKÖOSAT: SYTYTYSOSAT
- SÄHKÖOSAT: TIETOKONEET (PCM/ABS)
- SÄHKÖOSAT: VALOKATKAISIJAT
- SÄHKÖOSAT: VIRTALUKONPOHJAT
- SÄHKÖOSAT: ÖLJYNPAINEANTURIT
- TYÖKALUT
- VAIHTEISTON OSAT
- VALAISIMET
- VALAISIMET: POLTTIMOT
- VANTEET, STUDIT JA MUTTERIT
- VESIPUMPUT
- VETOKOUKUT JA TARVIKKEET
- VINSSIT JA TARVIKKEET
- ÖLJYT (VAIHTEISTO, PERÄ, JAKOLAA